Även jag kommer att göra en massa misstag i dag.

29 februari

Jag har hört att autopiloten i ett flygplan inte fungerar så att den låser sig på en kurs och håller sig där. I stället kryssar den fram och tillbaka över den utpekade kursen och gör nödvändiga korrigeringar när den märker att den hamnar ur kurs.

I själva verket håller autopiloten rätt kurs bara fem eller tio procent av tiden. Resten av tiden är den ur kurs och rättar till sin avvikelse.

Också jag måste göra ständiga justeringar. Jag är mycket villigare att göra dem i dag, eftersom jag slutat förvänta mig att jag hela tiden ska vara på rätt kurs. Jag kommer säkert att göra massor av misstag, men med hjälp av Al-Anon programmet lär jag mig att acceptera misstag som en oundviklig del av livets äventyr.

Dagens påminnelse

Jag kan lära mig att hålla den kurs min Högre Makt bestämmer genom att lita på en process av försök och misstag, som inbegriper en villighet att göra ständiga justeringar.

En människa som inte gör några misstag gör vanligtvis ingenting alls.”

Alcoholism, The Family Disease  


 

Ja i dag kommer jag säkert göra flera misstag, eftersom det är bara jag på min avdelning. Som ska göra tre mans jobb. En är sjuk och den andra har semmester. Även arbetsledaren har tagit semester. Ja det får gå som det går. Jag får väl se om jag kommer att få ta någon rast. Så även jag kommer att göra misstag. Frukten kommer säkert komma senare på vissa avdelningar, eftersom det bara är jag som delar ut den. Jag kommer säkert få hjälp ut av tjejerna som delade ut frukten förut. Jag får se på schemat vad det är som ska göras i dag. Men säkerligen kommer jag att göra en massa misstag.Fast jag gör så gott jag kan med alla de misstag som kommer med det. För jag är inte perfekt.

Kommentera här: