Vilken tro ska man ha?

9

December

 

Just idag låter jag andra tro som de vill.

Jesus säger ”när du ber, gå då in i din kammare, stäng dörren och be sedan till fader som är i det fördolda”. Det är inte vår uppgift att pracka på människor vår egen sanning. Offentlig religiositet är inte poängen, högljudda böner och yttre manifestationer av vår tro är nog mest till för vår egen skull. De kan till och med ofta vara ett tecken på hyckleri och dubbelmoral, enligt Jesus. Det är fullt tillräckligt att vara precis så vacklade och lågmälda som vi känner oss.

Vad består min dubbelmoral i?


Ja vad är dubbelmoral, jag har min egen tro, och vad jag tror på är min egna Högre kraft. Gemenskapens UndebaraDelningar, jag får kraft ut av något som jag inte vet vad det är. Så länge jag inte flyr in i alkohol eller andra sinnesförändrade substanser så mår jag bra. Jag vill vara i mitt sinnes fulla bruk. Så att jag inte får några idiotiska tankar.

 

Alla får ha sin egen tro, jag har min och andra får ha sin. Jag struntar i vad folk tror på. Jag vet inte ens om min Gud är den rätta, Vilken Gud är den rätta Guden?

Kommentera här: