Ta sig tillbaka från döden

SÖN, 18 december

Till sin mänskliga härkomst var Jesus Kristus av Davids ätt. Genom sin andes helighet blev han insatt som Guds son i makt vid sin uppståndelse från de döda.

                                                                    Rom 1:1-7


Ja det är söndag i dag och vilodag, fast för mig så är det mötesdag. Jag vet att jag ska gå två möten i alla fall. Även jag har uppstått från de döda. Jag tänker på den gången i förra århundrandet alltså under 1900 talet. I slutet av det så blev jag svårt misshandlad, så att hjärtat stannade ett tag och därmed fick jag en hjärnskada,

 

Med min hjärnskada vet jag inte hur mycket som syns utåt. Jag är i alla fall medveten om den. Jag vet inte att folk är så snäll mot mig på grund ut av att jag är lite olika än vad andra vad andra är. Jag duger som jag är trots skadan jag fick i samband med misshandeln. Jag duger som jag är trots att jag är alkoholist och har en beroende personlighet.

Kommentera här: