I morgon är det julafton

Den 23 december

Jag är nöjd med nuet och full av hopp inför framtiden.


Ja en dag innan julafton och jag har vart dålig på att handla julklappar. Jag är inte mycket för julen. Jag tycker att det är köpmänens marknad nu mera. Fråga ett barn om varför vi firar julafton, då får man säkert svaret att för att jultomten kommer då. Inget ut av dem vet  att vi firar för att Jesus föddes för flera tusen år sedan.

 

Ja men nu ska jag leva i nuet och julafton är i morgon. Den här texten är i från en ny bok som jag har köpt för ett par dagar sedan som heter 365 dagar av mindfulnes det är en bok med texter och även en vuxen färgbok. Ja i dag vad kommer att ske i dag? Ska väl i väg och handla lite julklappar. Jag är i mot julklappar. ja klart att till barnen kan jag ge julklappar till. Då är det bättre att ge glädje till dina nära och kära. I morgon arbetar fästmön och själv kommer jag att sitta i AA:s telejour på dagen mellan 11-13 sedan till bonusdottern med familj.
Fast i dag ska jag i väg till julhandeln och vägrar att vara rädd för terrordåd. 
 
Ja jag ska leva i nuet. I morgon längtar jag efter den goda maten som jag och fästmön kommer att bli bjudna på en jätte god mat hos bonusdotter.

Kommentera här: