Vad för nytt får jag lära mig i dag?

 

 

 

 

 

 

25 augusti

 

 

När eleverna först lär sig spela piano, får de oftast lära sig att använda endast en hand och mycket få tangenter. Sedan går de vidare till att använda två händer för att slutligen lära sig spela på alla tangenter, de höga såväl som de låga. Faktum är att en del av nöjet med att spela ligger i att höra mullret från de lägsta bastonerna och det ljusa klinkandet i den höga diskanten.

I dag lär jag mig i Al-Anon att spela ett nytt instrument – mig själv. Jag har förmågan att uppleva ett brett spektrum av känslor, från kärlek till glädje och förundran. Jag är djupt tacksam för skratt och ljusa stämningar – och även för ilska och rädsla, eftersom alla dessa känslor är en del av min helhet. Jag tror att min Högre Makt vill att jag ska vara helt och hållet levande och fullt medveten om alla mina känslor: den starka vredens rasande crescendo, sinnesrons mjuka nynnande, förundrans höjder och nya insikter som vidgar mitt hjärta och sinne liksom mina fingrar sträcker på sig för att nå alla tangenter i ett krävande ackord. Jag lär mig spela rikare klanger än jag någonsin trott vara möjligt.

 

Dagens påminnelse

I dag ska jag uppskatta hela det känsloregister som finns. Det gör verkligen min upplevelse av livet fullödig.

 

Jag har ibland varit vilt, desperat, akut lycklig … men genom allt vet jag ändå helt säkert att bara att leva är något stort,”

                                                                                                                     Agatha Christie


 

Ja mitt känslo register är stort. Jag är glad över det nygamla jobbet som jag ska få i september. Fast jag är ju ändå nervös över hur jag ska klara ut av det. Fast jag kommer att göra så gott jag kan. Jag har ju arbetat där förut så jag ska nog greja det. ja vad kan gå fel? Fast det är många dagar fram till dess. I dag så ska jag arbeta och sedan till sjukgymnasten. Hoppas att jag även hinner gå på meditation i eftermiddag. Fast med Guds hjälp kommer jag att hinna det. 

Tar jag det bara lugnt och sansat och gör en sak i taget. Inte stressa upp mig. Fast jag är ändå orolig ut av mig. Fast det borde jag inte vara. Jag får lämna över och låta min Högre kraft ta över. Fast känslorna kan jag inte rå på. 

 

Kommentera här: