Tillbaka till jobbet

8 augusti

När Arvid var ute och gick mötte han en kvinnlig tidigare arbetskamrat som strålade av glädje och sa:

- Nu måste du gratulera mej Arvid, jag blev mormor i morse.

- Det var som tusen, sa Arvid, och du är redan uppe och går.


Första dagen på jobbet måste jag börja med en rolig historia, Ja vissa män är ju duma. Inte för att jag själv är så smart, fast jag fattar ju att hon har fått ett barn barn. Ja i dag är det första dagen som jag ska till jobbet på fem veckor. Det kommer att kännas lite ring rostigt. Fast det ska ändå gå. Ja så gott jag klarar ut av det. Vi gick och la oss vid åtta förstoch gick upp klockan tolv för att se OS fotbollen. Sverige mot Nigeria som slutade med förlust 0-1. Nu väntar ödesmatsch mot Japan.
Ja själv ska jag som sagts arbeta för första gången på fem veckor. Först två veckors sjukskrivning och sedan tre veckors semester. Måste ringa till sjukgymnasten och höra vilken tid och när jag ska vara där.
I kväll så är det Al-Anon vuxna barn i Farsta kyrka klockan 19:00.

Kommentera här: