Hungrig på livet!

7 augusti

Hunger känner ingen annan vän än sin matare.

                                             Aristofanes (450 f.Kr.-388 f.Kr.)


Jag är glad över att jag slipper att gå hungrig. Jag lever inte i något överflöd, men jag har i alla fall mat för dagen. Jag tänker på de stackars tiggarna som får gå och lägga sig hungriga. Fast det är ju inte mitt fel. Jag kan känna mig fattig ibland, men jag slipper ju att gå hungrig. Jag lever bättre än många ut av mina medmänniskor. 

 

Jag är glad över att jag inte känner någon hunger i dag. I dag är det min mötes dag. Jag kommer bara att gå på två möten i dag. Först ACA och sedan AA. Men sedan så är det fotboll. Malmö mot AIK och det kommer att bli tufft. Men det är ju klart att gnaget kommer att ta det. Hoppet är det sista som överger en.Gnaget måste vara hungriga på vinst i eftermiddag.
 
Jag är ju även hungrig på kunskap, så vem var Aristofanes då? En Grekisk komedi författare från Aten. Det visste jag inte. Jag har inte läst någonting ut ac Aristofanes. Jag trodde att han var någon slags Gud, men har nu förstått att han var en komedi författare. Han skrev tydligen med humor, fast ändå ett slags alvar bakom det. SvD skrev om antikens komedin inte var någon fars. Vi kan inte vara så förbannat alvarliga hela tiden. Jag får inte ta mig själv på ett så stort allvar.

Kommentera här: