Har klarat mig utan drink i nitton år snart.

14 augusti

Jag misstror kameler. Och för den delen alla andra som kan klara sig utan en drink en hel vecka.

                                                                                                                                                   Joe E Lewis


Ja han hade vart missnöjjd med mig som har klarat mig utan någon drink i nitton år på onsdag. Då får jag min medalj på onsdag i min hemma grupp i Rågsveds nya folkets hus klockan 19:00. Vi har ett öppet möte då så vi får se hur många som kommer och firar mig. Ja jag kan ju berätta hur jag har gjort, men så som jag har gjort behöver inte hjälpa någon annan. Men det skulle vara roligt om någon får lite kraft ut av hur jag har gjort. Jag vet inte om det är någon som läser den här bloggen och får någon hjälp. Nu skriver jag i från mycket annat och inte bara i från mina nykterhets böcker. Den här texten kommer i från boken "Ordspråk och tankar i tiden" som är samlade av Eva Falk.

 

Ja vem var Joe E. Lewis då? En amerikansk sångare och komiker. Han stod upp mot mafian och vågade stå för sig själv. Fast han drack ju alkohol och det är något som jag undviker. I dag så blir det inget möte eftersom jag ska åka och fira min farbror som fyllde år i går.

Kommentera här: