Fredags bön

 

Fredagen den 5 augusti

Den som närmar sig Gud måste tro att han är till och att han belönar dem som uppriktigt söker honom.

(Hebr. 11:6)

Den kraft och vishet som krävdes för att uppväcka Jesus till odödligt himmelskt liv visar hur storslagen Jehova är. Dessutom visar det att han kan uppfylla alla sina löften. Visst är vi tacksamma mot Jehova, som har gett oss ett säkert hopp om en uppståndelse! Bibeln försäkrar oss: ”Se! Guds tält är bland människorna, och han skall bo ibland dem, och de skall vara hans folk. Och Gud själv skall vara hos dem. Och han skall torka varje tår från deras ögon, och döden skall inte finnas mer; inte heller skall sorg eller skrik eller smärta finnas mer. Det som en gång var är borta.” Det här fantastiska löftet gavs till aposteln Johannes, som fick uppmaningen: ”Skriv, ty dessa ord är trovärdiga och sanna.” Vem gav Johannes den här inspirerade uppenbarelsen? Den uppståndne

Jesus Kristus. (Upp. 1:1; 21:3–5)

w14 15/11 1:20, 21


Ja jag är ju inte så där jätte religös. Fast jag tycker att det är roligt att läsa i gamla skrifter. Det här är i från forska dagligen i skrifterna . Jag har i dag ett öppet sinnelag och det är den sista semester dagen. På måndag så börjar arbetet igen. Det är bara en månad kvar och sedan börjar jag på Aftonbladet och slutar på Schibsted. Det är ju i samma hus, fast en ny chef.
Har vart ledig i fem veckor, först två veckors sjukskrivning och sedan tre veckors semester. Fast på måndag börjar arbetet igen. Fast på ett sätt så kommer det att kännas skönt när rutinerna är tillbaka. Men det kommer att ta ett tag innan jag kommer att få in dem.
Jag har ju i dag en tro på en Högre kraft, vem det nu är det vet jag inte. Jag tror på de som har gått före mig i sin nykterhet.

 

Kommentera här: