En som vågar skämta om sin sjukdom

10 augusti

Att leva med CP är lite som att använda en PC: det går segt, det hackar, och plötsligt stängs allt ner. Det upptäckte jag när jag skaffade en Mac.

                                         Jonas Helgesson


Jag har aldrig haft någon mac, men jag har heller aldrig vart CP-skadad. Jonas Helgesson som är en ståupp-komiker ja han är mycket framgångsrik trots sin sjukdom. Han kan skämta om den, precis så som jag kan göra med min hjärnskada. Jag brukar inte skriva  så mycket i den, och  jag hade den på Metro bloggen. Fast nu har jag bytt plats på den. Måste försöka att hålla den nya uppdaterad hela tiden. Eftersom jag har en hjärnskada, men jag lider inte ut av den. men den ger sig påmind då och då. Den gjorde det i måndags. Jag hade låst mitt skåpp och lag undan nyckeln någonstan i tidnings arkivet och jag mins inte vart jag hade lagt den. Men jag fick bryta upp mitt skåp och gjorde det snyggt utan några märken.

 

Kommentera här: