Önskar mig en lycklig dag

2 april

Vänta inte på att andra ska göra dig lycklig. All lycka måste du ge dig själv.

                                                                                                               Alice Walker

 


 

Ja det är du själv som gör verket. Jag undrade, nyfiken som jag är, vem Alice Walker är. Hon är en svart författare som skrev "Purpurfärgen". Har sett filmen som Spielberg har gjort.Jag som vuxet barn, har lätt för att vänta på att folk ska göra saker för en. Jag måste bli vuxen nu och ta tag i mitt liv. Klart att jag är fortfarande barnslig, men jag måste ändå tänka vuxet.

I dag är det stormöte i Söderleds kyrkan jag tänkte gå dit. Det är både AA och även Al-Anon kommer dit. Tyvärr så arbetar fästmön. Så hon kan inte följa med. Men jag tänkte i alla fall gå.

Vad är lycka för mig då? Vad är det som gör mig lycklig? ja det är att folk mår bra runt omkring mig, då mår även jag bra. När andra är lyckliga så blir även jag lycklig. Jag har lämnat över till Gud så som jag ser Hen "ske din vilja" för om min vilja sker så blir det mycket egoism. Jag måste vara vuxen och dela med mig ut av det jag får.

Kommentera här: