Försökte att hjälpa

Dagliga Reflektioner 30 april.

EN STOR PARADOX.

Detta arv av lidande och av tillfrisknande lämnas med lätthet vidare bland alkoholister, från den ene till den andre. Detta är vår gåva från Gud och att skänka den till andra som är som vi är det enda syfte som i dag inspirerar alla anonyma alkoholister jorden runt. 
DE TOLV STEGEN/DE TOLV TRADITIONERNA,sid.106.

Den stora paradoxen i AA är att jag vet att jag inte kan behålla nykterhetens dyrbara gåva om jag inte ger bort den. 
Min främsta föresats är att förbli nykter. I AA har jag inget annat mål, och att hålla fast vid det är en fråga om liv och död för mig. Om jag viker från det målet är jag förlorad. Men AA är inte bara till för mig; det är till för alkoholisten som fortfarande lider. Otaliga tillfrisknande alkoholister förblir nyktra genom att dela med sig till andra alkoholister. Vägen till mitt tillfrisknande är att visa andra i AA, att när jag delar med mig till någon, växer vi både i den Högre maktens nåd och båda är vi på väg mot ett lyckligt liv.


 

Jag är så ledsen över att min store bror har gått bort. I den här djävulska sjukdom. Jag försökte att förmedla min nykterhet till min storebror. Men han ville inte. Han gick bort i måndags vi fick reda på det i onsdags. Så hela veckan eller halva veckan har vart i chocktillstånd som övergått i sorg. Har förökt att förmedla det till hans kamrater. Men det verkar ha spridit sig fort.

 
 
Jag letade efter bilder på Micke hittade den här. Den är flera år gammal. Fast det varen brabild på honom och så klart med en ölburk i handen. Det som blev hans död. Jag gav honom två stora boken på cd eftersom han var dyslektiker men han var inte mottaglig för att få hjälp tyvärr.

Kommentera här: