Min Gud

28 September
Gud sa till folket: Jag är Herren, din Gud, som förde dig ut ur Egypten, ut ur slavlägret. Du ska inte ha andra gudar vid sidan av mig.
2 Mos 20:1-21

Jag har ändå min Gud och det är Gemenskapens Underbara Delningar, eller Godhetens Underbar Drivkraft. Ja du kan döpa din Gud till vad du vill. Jag har en Högre kraft som jag kan kalla för Gud. Men för den skull är jag inte fanatiker. Jag har en Gud och andra kan ha sina egna. Kan inte förstå att människor ska strida om vilken Gud som är den rätta. Jag hejar på AIK, som åkte på stryk av Hammarby i går. Men det är inte hela världen, då finns det värre saker som kan ske. Se bara på alla de här flyktingarna i Europa. Det är många som strider för sin tro. Jag har min tro och andra får ha sin, det bryr jag mig inte om. Jag kan inte svara på vilken som är den rätta tro.

Kommentera här: