Stolt går jag ut i dag

 

31

maj

Just idag är jag stark.

 

Styrka är att våga se och acceptera sin svaghet. Vi kan inte vara stolta över allt vi varit med om eller blivit utsatta för i livet, men vi kan öva i att vara stolta över de vi är och det vi tagit oss igenom. Någon sa till mig att ”det gäller att ha modet att vara den man är och att inte tappa modet för att man är den man är”.

 

 

Vad hindrar mig från att vara stolt över mig själv idag?


 

Klart att jag är stolt över mig själv. För det jag har gått igenom, men jag måste ändå se upp så att inte stoltheten blir till ett högmod. Det första jag tänkte på när jag läste var Hammarby och Kentas låt. Sen att jag är AIK:are gör inget. Jag gillar även bajen. Fast favorit laget är ju AIK och jag kan tycka att Kentas låt är väldigt bra. Han tog sig ur sitt eget missbruk. Jag har ju tagit mig ut från mitt egna missbruk. Jag har tagit mig igenom hjärnskadan som jag fick i samband med misshandeln 1995. Jag har lärt mig att jag bara behöver ta en dag i taget. I dag blir det två möten. Först ACA sedan AA sedan hem och diska. Fast klart jag ska ju förbi mamma och gratta henne på mors dag.

Kommentera här: