Ber om en bra dag i dag.

 

 

                                           25 juni

 

   I elfte Steget finner jag beskrivningen på den andliga tillämpningen av Al-Anons program:

   ”Vi sökte i bön och meditation att fördjupa vår medvetna kontakt med Gud sådan vi uppfattade honom, varvid vi endast bad om att lära känna hans vilja med oss och att få styrka att utföra den.”

   OmviföljerAl-Anons råd: Det viktigaste först, prioriterar vi bön och meditation eftersom det är därigenom vi får vägledning inför våra beslut.

 

Dagens påminnelse

   Är jag för upptagen för att be? Har jag inte tid att meditera? Låt mig då fråga mig själv om jag har kunnat lösa mina problem utan hjälp. När jag dag efter dag ställs inför svårigheter måste jag erkänna att jag behöver Guds vägledning. Från och med nu ska jag inte låta vare sig denna dag eller någon annan passera utan att vara medveten om hans närhet.

 

”Gud du som rustade mig med kraft och lät min väg vara lyckosam… ”

(ps 18:33)

 
 
 
 
 
Ja jag lämnar över till Hen även i dag och ber om en lyckosam dag. Börjar med tredje stegs bönen. 
 
 
 

 

Tredje stegs bön

 

 

Gud, jag överlämnar mig själv till dig
att göra med mig och av mig vad Du önskar.
Befria mig ur mitt eget slaveri,
så att jag bättre kan utför det Du vill.
Befria mig ifrån mina svårigheter,

så att segern över dem må bära vittnesbörd
till dem jag vill hjälpa, om Din Makt,
Din Kärlek och Din Väg.
Må jag alltid följa din vilja.

 

amen

 
Jag lämnar över och låter han styra utgången. Det är torsdag i dag och bara en morgon till att gå upp tidigt. Sedan är det två dagar utan tvång att gå upp tidigt. Sedan är det bara en veckas jobb kvar innan semestern. Det ska bli så skönt med tre veckors semester. Jag längtar så, och i och med att ju närmare ledighet jag kmmer desto tröttare blir jag.

Kommentera här: