Jag är så tacksam över Minna vänner!

28 juli

 

Det bästa med att hålla av någon är att man känner sig som en ”hel” människa. Mitt behov av den personen, den känsla av att ”jag är en del av dig, du är en del av mig” som två människor delar, den gör dem oumbärliga för varandra.

                                                                              Kathleen Andras

 

Det enda skaparen begär av oss är att vi ska älska varandra. Om vi har svårt för att hålla av en viss person, kanske vi helt enkelt kan bestämma oss för att inte göra honom eller henne illa. Om alla kan låta bli att göra någon annan illa bara under en enda dag, skulle livet bli annorlunda för många. Vi skulle få en helt ny syn på tillvaron.

   Ju mer vi tycker om andra – några andra – desto mer kommer vi att kunna tycka om alla andra. Kärleken gör oss lätta till sinnes och lättar livets bördor. Vardagens tristess kan förbytas i ett lyckoskimmer när kärleken bor i våra hjärtan. Kärleken uppfyller oss, och ju mer vi skänker bort, desto mer har vi kvar.

   Var och en är vi knutna till varandra – och till alla andra. Alla är vi oumbärliga för helheten. Den vore ofullkomlig utan oss.

 

När jag träffar någon av mina vänner i dag ska jag vara tacksam för vad han eller hon har att ge mig.

 
 
 
 
Jag är så glad över alla de vänner som jag har. Både de jag har träffat irl och de jag har på nätet. Alla de som jag har i gemenskapen som hjälper mig att hålla mig nykter och att må bra. För skulle jag inte haft de i gemenskapen så skulle jag ha vart ute och supit, då hade jag raserat allt som jag har byggt upp.
Jag behöver både de som har gått före och även dem som kommer efter och som kan påminna mig hur det var när jag kom för första gången till gemenskapen. Jag är så tacksam över alla som jag har runt omkring mig.Vill skänka kärlek till er alla, så får jag kärlek tillbaka.

Kommentera här: