Jag har min tro i dag

29

januari

 

Just idag vill jag tro och inte veta.

Det är en mänsklig rättighet att få forma sin egen åsikt, tro, gudsbild och världsbild. Så låt ingen säga att det du tror – eller inte tror – är fel. Ta vara på din frihet att översätta, tolka och ta till dig det du vill i världens många olika religioner, filosofier, rörelser och ideolo-gier så att det blir begripligt och meningsfullt för just dig. Våga vara famlande och mot-sägelsefull, precis livet självt,

 

 

Hur kan jag öppna mig för nya tankar idag?


 
 
 
Och jag tror på en högre kraft. Jag kan kala hen för Gud och jag har ju döpt om Gud till olika saker, så som Gemenskapens Underbara Deviser eller Godhetens Underbara Drivkraft. Att lyssna på dem som har gått före mig i gemenskapen, eller även de som har kommit efter och kan komma med nya kloka tankar. Är jag god mot mina medmänniskor, så är de förhoppningsvis även goda mot oss själva.

Kommentera här: