Försöka att stoppa mitt ego

25

februari

 

Just idag gör jag någonting osjälviskt.

 

Att vilja se om sitt hus och önska sig välgång är inget att be om ursäkt för. Driften att växa och blomstra är inte ond i sig, tvärtom, och utan vårt ego skulle vi inte överleva i den här världen. Men egot är blint och omättligt, det saknar förmåga att säga ”det räcker nu”. Vi behöver ett ego med rimliga proportioner för att inte gå för långt i ambitionen att vår egen ekonomiska, sociala och andliga trygghet. Därför behöver det underkasta sig ett osjälviskt sammanhang och en mening som inte bara gäller det egna välbefinnandet, hur mycket egot än värjer sig för just detta.

 

Vad behöver jag för att leva ett gott och värdigt liv?

_________________________________________________________________________________

 

Jag måste verkligen arbeta med att släppa mitt stora ego. För jag är medveten om att jag har ett stort ego. Fast det är svårt att bli av med den. Jag är ju uppvuxen med den. I dag är det lön, fast mitt visa kort försvann i går. Jag spärrade den på en gång, men det tar ju flera dagar innan jag får något nytt kort. I dag så är det onsdag och vi närmar oss helg. I kväll så är det möte i min svenska steg grupp. Som ska läsa det sjätte steget. Jag gick inte på den engelska gruppen i går, eftersom jag gick till Globen gruppen för att lämna krets protokollet. 

Tyvärr så tjänar jag inte så mycket pengar så att jag kan dela med mig, fast allt har ju inte med pengar att göra. Vi kan alltid hjälpa andra, Det kan faktiskt räcka med ett leende eller att hållaupp örren åt någon. Att inte stressa på. För att jag skaleva gott så måste jag göra någonting osjälviskt i dag.

Kommentera här: