På väg framåt!

 

30 april

Vare sig man är van vid att förändra eller ej känner man sig osäker när det gäller att ändra inställning, kläder, livsstil. – Josephine Miles

Att vara van vid en viss situation skänker en viss trygghet, även om det är en besvärlig situation. För att förändra en svår situation måste man få stöd av andra människor. Men framför allt måste man vara övertygad om att förändringen är till det bättre. För de flesta av oss kommer svårigheterna och lidandet att förvärras.
I efterhand undrar man varför man har väntat så länge. Men då glömmer man att det öppnas inga nya dörrar förrän man har stängt den som man har bakom sig. Det viktigaste är att det alltid öppnas en ny dörr. Våra gamla plågsamma erfarenheter driver oss mot nya utmaningar, nya möjligheter, en ny utveckling. Och vi klarar av förändringarna. Det ställs aldrig större krav på oss än vi klarar av. Det krävs exakt vad vi behöver. Våra erfarenheter har inte förberett oss på de oförutsedda följder som förändringarna kan medföra. Men om vi förlitar oss på våra vänner och tror på livets inneboende kraft, kommer vi att klara av allt som väntar oss.

Om jag står inför någon form av förändring i dag, vet jag att jag inte är ensam. Det som väntar mig är det rätta för mig och det är nödvändigt för mitt välbefinnande. Liv är utveckling. Nu väntar mig nästa steg i mitt liv.

 
 
 
God morgon denna valborgsmässoafton förr när jag var yngre så söps det på den här dagen. Men inte i dag, i dag så ska vi ta och resa till Finland Helsingfors tur och retur. Ja jag gjorde ju en stor förändring för mer än 17 år sedan då jag slutade att dricka. De var även en stor förändrig efter den svåra misshandeln 1995. Fast olika förändringar sker varje dag. Ja i dag är en ny dag och jag ska gå denna väg till det bättre, och hoppas på att inte snubbla, på några oförutsagda hinder.

Kommentera här: