Måste försöka ta det lugnt

 

29 oktober

 

    Vi gör många ställningstaganden, från små dagliga val till viktiga beslut som medför stora förändringar i våra liv

   Oavsett om besluten är små eller stora gör vi bäst i att ägna dem den eftertanke som situationen kräver. Om de berör andra människor, är det viktigt att iaktta kärlek, generositet, tolerans och vanlig enkel vänlighet. Då kommer vi att fatta beslut som vi lugnt kan leva med.

   Om vi är på väg att fatta ett beslut, som i hög grad är påverkat av ilska, bitterhet och sårade känslor, är det klokt att vänta tills upphetsningen har lagt sig, och vi har fått möjlighet att överväga situationen i lugn och ro.

 

Dagens påminnelse

   Jag ska tänka på, att ett beslut fattat i en krissituation ser med all säkerhet helt annorlunda ut än det som fattas först när krisen är över. Jag ska inte göra något överilat som jag senare får anledning att ångra.

 

”Vi gör alla våra val och fattar alla våra beslut i en sinnes-stämning som helt säkert kommer att förändras,”

(Proust)

 
 
 
 
 
 
Jag bör inte ta besut direkt utan måste tänka efter först. Jag vet att det tar längre tid för mig att fatta olika beslut, eftersom jag har en skada i hjärnan. Som jag fick i samband med mitt missbruk. Jag får se vlka beslut jag ska ta i dag. I kväll så är det, den ny ACA Steg gruppen på Svenska. Jag är väldigt glad över att få jobba med Stegen på Svenska. Jag håller ju på med den i från den engelska boken. I den ligger jag på det nionde steget. I den svenska har vi precis börjat. Det får ta den tid det tar, jag kan inte stressa på stegarbetet.

Kommentera här: