Nyårsafton!

 

31 december

 

  Detta är den dag som avslutar ännu ett år. Det är ett utmärkt tillfälle för att stilla och ärligt begrunda mina personliga framsteg. Har det varit ett bra år, bättre än de tidigare? Har den dagliga vägledning Al-Anons program gett mig fört mig närmare självförverkligande och accepterande av mig själv som den unika person jag är?

   Om jag bär på sorger över misstag och försummelser, ska jag släppa taget om dem. Det nya år som ligger framför mig har inte plats för meningslös beklagan. Jag ska leva en dag i taget, och den ena dagen ska bli bättre än den andra, efterhand som jag växer i tillit och tro.

 

Dagens påminnelse

   För att lätta mina bördor från det förflutna och befria mig från oron inför ovissheten i morgondagen, beslutar jag mig än en gång för att leva en dag i taget. Med förtröstan och öppet sinne ska jag möta framtiden, vad den än må bära i sitt sköte.

 

”Vi vet att Gud på alla sätt hjälper den som älskar honom att nå det goda…”

(Rom (8:28)

 
 
 
 
 
Ja detta är det sista dagen på detta år 2014. I morgon när jag vaknar, så är det året som jag fyller ett halvt sekel. Fast det är ju i morgon eller nästa år. (ler) Ja hur har mitt år vart då? Ja jag har ju inte druckit någon alkohol över 1 %. I alla fall inte medvetet, fast jag tror inte att jag drack någonting omedvetet.
Jag tog inget återfall i alla fall. Jag tycker att jag har haft ett bra år i år. Får hoppas på att även blir ett bra år nästa år också. Fast jag kommer ändå att bara ta en dag i taget. Jag tar även en dag i taget i dag. I dag vet jag inte vad som händer, fast i kväll så ska vi till bonusdottern och fira in tolv slaget.

Kommentera här: