Det har vart värre!

 

                                27 MAJ

 

Det har funnits dagar när många   av oss kände att de goda tiderna aldrig skulle komma igen. Efter så många   besvikelser verkade det för plågsamt att fortsätta hoppas. Vi utestängde våra   drömmar från hjärtan och sinnen och slutade förvänta oss att finna lyckan. Vi   var inte lyckliga, men vi skulle åtminstone inte bli besvikna igen.

   Att bry sig om, hoppas och önska – det är   riskfyllt. Men allteftersom vi tillfrisknar från alkoholismens effekter,   kanske vi finner riskerna värda att ta. Med tiden är det kanske inte   tillräckligt att enbart undvika besvikelser; vi vill ha mer, vi vill ha rika,   hela och spännande liv med glädje såväl som sorg. Bara att bli villiga att   tro att det får finnas glädje i våra liv i dag kan vara mycket utmanade, men   har vi inte berett plats i våra hjärtan även för goda tider känner vi kanske   inte igen dem när de väl kommer.

   Ingen är lycklig hela tiden, men alla är   vi kapabla att må bra. Vi förtjänar att tillåta oss själva få uppleva varje   liten glädje som livet kan erbjuda.

 

          Dagens påminnelse

Jag ska inte låta rädslan för   besvikelser hindra mig från att njuta av den här dagen. Jag har stor   kapacitet för lycka.

 

”Jag vill ge utrymme i mitt liv för goda tider, våga tro att de   kommer och ha tålamod att invänta dem.”

                                                               Livet   med en nykter alkoholist

 
Ja jag ser varje nykter dag med glädje. I dag är jag väldigt glad över att jag lever, och mår bra. I går så var jag på två bra möten. Först på ett AA-möte i Rågsved och sedan på ett Al-Anon möte i Maria. Båda mötena gav mig mycket som vanligt. I kväll så blir det Al-Anon vuxna barn i Farsta gruppen klockan sju.
Jag är ett vuxet barn, men för den skull så hatar jag inte mina föräldrar. Jag är mer besvikna på dem. Men jag har ju inte själv några barn, tyvärr. För när jag hade chansen att skaffa barn så söp jag bort dem. Ja jag skulle ju fortfarande kunna göra barn fast då måste jag ju byta kvinna. Vi får väl se hur livet kommer att ske. I dag så blir det ju jobb och sedan hem och byta om och vidare till Farsta för möte.
 

Kommentera här: