Jag släpper taget.

 
 

                                                       

                                                                    27 februari

Det är inte   nödvändigt att jag gör en fullständig plan för mitt tillfrisknande – det har   min Högre Makt redan gjort. Det enda nödvändiga är att ödmjukt be om Guds   vägledning och om villighet att följa den vägledning i dag. Jag vet att jag inte   är ensam: jag kommer att få all den hjälp jag behöver på vägen. Efter att ha   bett om tillfrisknande kan jag släppa taget, medveten om att jag med sinnesro   kommer att gå åt rätt håll.

Men jag kan göra   en del val för att skynda på mitt tillfrisknande. Jag kan ta hand om mig   själv på ett bra sätt mer regelbundet. Jag kan gå på Al-Anon – möten, ringa   min sponsor, prova ett nytt slags servicearbete. Jag kan koppla av, meditera,   träna, läsa Al-Anon – litteratur, leka, äta en hälsosam måltid. Jag märker   att när jag satsar på att göra vad jag kan varje dag, blir jag gradvis allt   starkare.

 

Dagens   påminnelse

Jag kan inte   kontrollera mitt tillfrisknande. Jag kan inte tvinga mig att släppa taget   tidigare eller kräva att få sinnesro. Men jag kan göra små saker för att   påminna mig själv att jag är en villig deltagare i den här processen. Jag har   all anledning att känna hopp, för varje steg jag tar är ett steg mot att leva   ett mer fullödigt liv. I dag ska jag göra något trevligt för mig själv som   jag inte tagit mig tid till tidigare.

 

”Om man rör sig   med tillförsikt i riktning mot sina drömmar och strävar efter att leva det   liv man har föreställt sig, kom – mer man inom kort att få oväntad framgång.”

                                         Henry   David Thoreau

 

Ja i dag låter jag min högre kraft ta över. Hen vet vad jag behöver. Jag vet i alla fall att jag ska gå på möte i kväll i min hemma grupp som håller till på Rågsveds nya folketshus. Vi får se vad det blir för möte. Jag låter min högre kraft ta över fast jag har ju några idéer fast vi får se vad gruppsamvetet säger. För jag själv klarar inte av att vara nykter jag måste ha stöd och hjälp, och det får jag ut av alla mina vänner i gemenskapen.

 
 

Kommentera här: