Tur att jag bor i en stor stad

 


Dagliga Reflektioner 28 juni.

 

BESLUTSAMHETEN HOS VÅRA GRUNDARE.

Ett år och sex månader senare hade dessa
tre lyckats få med sju stycken till.
ANONYMA ALKOHOLISTER, sid 132.

 

Om det inte hade varit för den brinnande beslutsamheten hos våra grundare, skulle AA ha vissnat bort som så många andra så kallade välgörande ändamål. Jag ser de hundratals möten som hålls varje vecka i min stad och jag vet att AA verkligen är tillgängligt dygnet runt. Om jag hade känt mig bortstött överallt och tvingats klara mig med bara ett hopp och en önskan att sluta dricka, skulle jag säkert ha valt en lättare, mindre krävande väg och återvänt till mitt tidigare levnadssätt.


Lycklig över att bo i en storstad som Stockholm. Det finns möten varje dag här. Fast själv har jag en hemma grupp som jag går till varje onsdag. Det är Rågsveds grupp som är en liten grupp som består ut av en kärna på fyra personer. Det var faktiskt i Rågsveds grupp som jag blev nykter i augusti 1997, och har hållit mig nykter sedan dess. Det var ju faktiskt i Rågsved som jag även startade min Supar vana. Jag vet att jag har en sjukdom som heter alkoholist. Jag kommer aldrig kunna dricka som en normal person. Så jag skjuter det första glaset framför mig.

Kommentera här: