Hoppas att jag har betytt något

Var morgon ny. 31 januari.

 

Kvinnan får inte bara acceptera, hon måste utmana. Hon får inte låta sig skrämmas av det som har byggts upp runt omkring henne, hon måste hysa aktning för den kvinna inom henne, som kämpar för att få komma fram.

 

Viljan att mogna, att ha en plats i sina vänners liv, att veta att man har betytt något för andra, den är sund och nödvändig om man ska känna sig som en helgjuten människa. Driften att gå vidare, att ta itu med gamla problem på ett nytt sätt, den har skänkts oss av Gud.
Meningen med vårt liv hittar vi om vi följer den vägvisare som leder oss mot nya horisonter, kanske nya vänner, kanske till och med nya platser. Den vägvisaren kan vi lita på. Den kan vi hysa aktning för. Den kommer inte att leda oss på villovägar, under förutsättning att vi inte försöker leda den. Alla har vi något att ge här i livet.
I åratal har många av oss bromsat denna inre drift av rädsla, men som tur är har den inte övergivit oss. Att vara människa är att bära på en ständig önskan att bli något mer än man är. Rädslan dyker upp ibland, men för var gång vi lyckas övervinna den känner vi framgångens sötma. Vi vet att det finns en mening med vårt liv.

 

Behovet att utvecklas, att förändras, att påverka omvärlden, det tillhör det som Gud vill med oss. Jag ska lyssna på denna drift, jag ska låta den vägleda mig.



Jag är ju en man fast även jag måste acceptera och utmana mig själv för att växa. Jag längre kanske jag inte blir fast mentalt kan jag växa. Även jag har en kvinnlig del inom mig fast jag älskar kvinnorna. Funderar på att skapa en grupp på FB som ska heta jag duger som jag är. Jag är nöjd med mig själv. Jag har kämpat mig fram till ett något så när normalt liv.

Klart att även jag vill mogna mer mentalt. Jag förlorade så mycket genom att ha supit i hela min uppväxt och misshandeln jag råkade ut för på grund ut av mitt supande. Jag vill ju gå vidare och se på mina gamla problem, fast jag har fortfarande problem att ta itu med mina saker och ting. Så jag får be min gud så som jag ser honom att ge mig styrka att klara av denna dag.
Jag måste följa den leden som Gud har stakat ut åt mig och inte försöka hitta en massa kryphål och andra vägar. För vissa genvägar kan ju bli senvägar i stället. Ja jag har ju mycket rädsla i mig och när jag har övervunnit den så har jag växt en liten smula.

Ja i dag så vill jag utvecklas och finna nya möjligheter. Det är skönt att leva.

 

Kommentera här: