Skott dagen

29 Februari


Det enda villkoret för medlemskap i AA är en önskan att sluta dricka.
AA:s Tolvtraditioner sid 99


Första gången jag hörde den korta versionen av Tredje traditionen var i mötes inledningen. När jag kom till AA förmådde jag varken acceptera mig själv, min alkoholism eller en högre makt. Om det hade funnits några kroppsliga, psykiska, moraliska eller religiösa villkor för medlemskap, skulle jag ha vart död i dag. Bill W sade på ett band om traditionerna att den tredje traditionen är en garanti för individens frihet. Men det som gjorde mest intryck på mig var känslan av att bli mottagen av medlemmar som utövade den tredje traditionen genom att tolerera och acceptera mig. Jag känner att accepterande är kärlek och kärlek är Guds vilja med oss.


Ja nu är klockan halv tolv och jag ska upp klockan fem i morgon bitti. Fast jag hade inte hunnit skriva den här innan för jag har vart på möte i dag i Rågsveds gruppen med även ett praktiskt möte efter ordinarie möte. Jag är glad över att jag fick komma till AA trots alla mina fel och brister god natt på er lev i frid.

 

Kommentera här: