Lämnar över till min högre kraft även i dag.

AA-tanke för dagen 29 maj.

 

 

Vi som har lärt oss att lämna vårt alkoholproblem i Guds händer, kan hjälpa andra att göra detsamma. Vi kan användas som en förbindelselänk mellan en alkoholists behov och Guds förråd av styrka och kraft. Vi i AA kan vara till unik nytta just av den anledningen att vi är olyckliga – eller lyckliga – nog att vara alkoholister själva. Vill jag vara en unikt nyttig person ?
Vill jag vända mitt största nederlag och misslyckande och sjukdomstillstånd till ett vapen för att hjälpa andra ?

 

 

Att begrunda idag

Jag vill försöka hjälpa andra. Jag vill försöka att inte låta en dag gå utan sträcka ut en kärleksfull hand mot någon. Varje dag ska jag försöka göra något för att lyfta upp en medmänniska ur det träsk av missmod och motgångar som han eller hon har råkat ut i. Min hjälpande hand behövs för att den hjälplöse ska kunna resa sig till nytt mod, styrka, tro och hälsa. I tacksamhet över min egen räddning ska jag hjälpa andra alkoholister med den börda som alltför tungt trycker deras axlar.

 

 

Dagens bön

Jag ber att Gud ska bruka mig för att lätta andras bördor. Jag ber att många själar ska räddas genom mina ansträngningar.

 



Kan ju hoppas att jag kan förmedla något även i dag. Att hjälpa andra hjälper även mig själv. Jag överlevde min alkohol beroende men jag kan ju fortfarande bli full. Jag måste lära mig att bara ta en dag i taget. Jag har ju mycket att förmedla eftersom jag i dag lever. Jag mår dessutom bra mycket bra. Slipper att vakna skakig och orolig. Fundera på vad jag hittade på i går.

Så jag sträcker även ut min hand mot de som vill ha hjälp. Jag kan ju bara berätta hur jag gjorde. Jag mår väldigt bra i dag. Det var ju många som hjälpte mig i min nykterhet när jag kom till AA. Genom att ge bort vad jag har fått hjälper mig att må bra.

 

 




Kommentera här: