Jag är så seg

AA-tanke för dagen 30 maj.

 

 

Jag är en del av AA, en bland många, men jag är en. Jag behöver AA:s principer för att utveckla det liv som ligger begravt inom mig. AA må vara mänskligt till sin organisation, men det är gudomligt till sitt syfte. Syftet är att leda mig fram till Gud och ett bättre liv. Jag tar del av rörelsens förmåner, och då bör jag också ta del av ansvaret genom att åta mig att bära min rättvisa del av bördan, inte motsträvigt utan villigt och glatt. I den mån jag misslyckas i mina åtaganden, så misslyckas också AA. I den mån jag lyckas, så lyckas också AA.
Accepterar jag detta som min trosbekännelse för AA ?

 

 

Att begrunda idag

"Herren vare lovad". Vad betyder det att lova Herren ? Det betyder att vara tacksam för allt det underbara i världen och för alla välsignelser i ditt liv. Så lova Gud genom att vara tacksam och ödmjuk. Att lova Gud på detta sätt har större förutsättningar att förjaga det onda än att undergivet finna sig i det. Den uppriktigt tacksamma och ödmjuka människa, som alltid lovar Gud, frestas inte att göra det onda. Du får en känsla av trygghet eftersom du vet att i grund och botten är allting bra. Så se upp till Gud och lova Honom.

 

 

Dagens bön

Jag ber att jag ska vara tacksam för alla mina välsignelser. Jag ber att jag ska vara ödmjuk eftersom jag vet att jag inte har gjort mig förtjänt av dem.




Jag var ju sekreterare på AA:s tele jours möte den här månaden. Fast jag har fortfarande inte renskrivit mina anteckningar. Jag måste ta tag i det i eftermiddag när jag kommer hem. Jag gillar ju inte att vara sekreterare fast jag åtog mig det på mötet eftersom han som skulle vara det inte var där. Har aldrig gillat att vara sekreterare åt någonting. Varken AA eller något annat. Fast nu åtog jag mig det under det senaste planeringsmöte, så då får jag ju genomföra det och även slutföra det.

Jag lovade min herre att jag skulle göra klart det jag har påbörjat, fast jag måste även få kraft ut av honom att bli klar att jag kan slutföra det hela. Jag är väldigt tacksam över att jag fick hjälp med min andra blogg våldsmotstånd och vi 5 bloggen. Jag startade en ny blogg med gamla inlägg också

Kommentera här: