Går rakryggad ned för gatan

AA-tanke för dagen 29 januari.

Vilken börda som slöseri med pengar lägger på dina axlar! Man brukar säga att AAs medlemmar har betalt den högsta inträdesavgiften av alla klubbmedlemmar i världen, eftersom vi har slösat bort så mycket pengar på sprit. Vi kommer aldrig att kunna räkna ut hur mycket det kostade. Det var inte bara våra egna pengar vi slösade bort utan också de pengar som skulle ha gått till våra familjer. När du kommer in i AA så faller den förskräckliga slöseribördan av dig. Vi alkoholister höll på att knäcka ryggen av att kånka på alla dessa bördor som supandet lade på oss. Men när vi kom in i AA upplevde vi en underbar känsla av lättnad och befrielse.
Kan jag räta på ryggen och se hela världen i ansiktet igen?

Att begrunda idag.

Jag tror att framtiden vilar i Guds händer. Han vet bättre än jag vad framtiden har i beredskap för mig. Jag är inte utlämnad åt ett godtyckligt öde, eller är ett hjälplöst offer för livets hårda törnar. Jag blir anvisad en mycket bestämd färdriktning när jag försöker bygga om mitt liv. Det är jag som är byggmästaren, men Gud är arkitekten. Det kommer an på mig att bygga efter bästa förmåga, under Hans ledning.

Dagens bön.

Jag ber att jag ska kunna lita till Gud, eftersom han har planerat mitt liv. Jag ber att jag ska leva mitt liv så som jag tror att Han vill att jag ska leva det.



Fast jag är fortfarande oekonomisk, har en väldig massa problem med skulder som jag har dragit på mig skulder. Jag måste lära mig att hålla i pengarna och inte slösa bort alla pengar på spel och dobbel. Fast jag tjänar ju väldigt dåligt med pengar. Min fästmö som är undersköterska tjänar mycket bättre än vad jag gör.

 

 

Kommentera här: