Det finns många runt omkring mig

AA-tanke för dagen. 26 februari.

När vi kom in i AA kom vi att tro på en kraft starkare än vi själva. Vi kom att tro på den gudomliga principen i världen, som vi kallar Gud och som vi kan vända oss till om hjälp. Varje morgon har vi en stilla stund. Vi ber Gud om kraft att hålla oss nyktra tjugofyra timmar framåt. Och varje kväll tackar vi Honom för att han hjälpt oss att hålla oss nyktra under dagen.
Tror jag att varje man och kvinna, som jag möter i AA är ett levande bevis på Guds kraft att omvandla en fyllbult till en nykter människa?

Att begrunda.

Jag behöver be om tro, som en törstande människa ber om vatten i öknen. Vet jag vad det innebär att känna sig säker på att Gud aldrig ska svika mig? Är jag lika säker på det som att jag fortfarande andas? Jag behöver be dagligen och mycket ihärdigt att min tro ska växa. Det fattas ingenting i mitt liv, eftersom allt vad jag verkligen behöver redan är mitt, fast jag saknar tro nog att förstå det. Jag är som ett rikemansbarn som sitter där klädd i trasor, fast allt som jag kan önska mig finns runt omkring mig i överflöd.

Dagens bön.

Jag ber om insikten att Gud har allt vad jag behöver. Jag ber att jag ska förstå att Hans kraft alltid finns till hands.



Det är många som man träffar på möten. Jag märker även folk på stan som skulle behöva gå på möten. Jag höll på att skriva det här i går då en vän i gemenskapen ringde och sa att jag skule sitta i tele jouren, så jag fick bara kasta mig dit för att höra om någon som behövde hjälp.
Det var några stycken som ringde. Jag satt både morgon och kväll.

Kommentera här: