AA har hjälpt många även mig

AA-tanke för dagen 30 december.

 

I samma utsträckning som jag misslyckas i mina ansvarstaganden, misslyckas också AA. I samma utsträckning som jag lyckas, lyckas också AA. Varje misslyckande jag gör, blir i samma mån ett bakslag för AA. Varje framgång jag har, blir i samma mån ett framsteg för AA. Jag ska inte väntar på att bli anmodad att göra andra en tjänst, jag ska anmäla mig frivilligt. Jag ska acceptera varje tillfälle att verka för AA som en utmaning, och jag ska göra mitt bästa att anta varje utmaning och utföra min uppgift så gott jag kan.
Kommer jag att med glädje anta varje utmaning?

 

Att begrunda idag

 

Människor har misslyckats i djupaste bemärkelse när de söker leva utan Guds stödjande kraft. Många människor försöker vara självsäkra och söker själviska nöjen och märker att det inte fungerar särskilt väl. Det spelar ingen roll hur mycket materiella rikedomar de samlar på sig, eller hur stor berömmelse eller världslig makt de förvärvar, besvikelsens och tomhetens stund brukar komma ändå. Döden står framför oss, och de kan inte ta någon materiellt med sig när de går. Vad har det då för betydelse om jag har vunnit hela världen, men förlorat min själ?

 

Dagens bön

 

Jag ber att jag inte ska möta mitt livs slut som ett tomt skal. Jag ber att jag ska leva så att jag inte kommer att vara rädd för att dö.



Ja och jag misslyckas väldigt ofta, fast det beror inte på AA utan på mig själv. Det beror nog på min egen rädsla, mycket ut av mitt misslyckande beror på en rädsla som jag har. Jag är rädd för att misslyckas och att bli illa omtyckt. Ja jag måste gå i mot mina rädslor eftersom jag har gett rådet till en vän i gemenskapen att hon kommer att må bättre ut av det. Så det får väl bli mitt nyårslöfte att jag måste gå i mot mina rädslor.

Ja det kan vara därför jag har misslyckats för att jag inte har någon riktig tro. Fast jag tror ju på min Gud så som jag ser på honom och det kanske inte är någon annan som tror på just honom. Den jag tror på är ju Godhetens Underbara Drivkraft. Men jag vet att jag måste bli av med min egoism och girighet. Ja jag har ju sett döden i vitögat och enligt vad folk säger även dött i ambulansen, där av hjärnskadan jag fick då. Men jag förlorade aldrig min själ då.

Jag är nu mera inte rädd för att dö. Kommer jag att dö så dör jag. Gud ville inte ha mig då 1995.

 

Kommentera här: