Måste gå till handling

AA-tanke för dagen 28 april.

Vi är så glada att vara fria från spriten att vi aktivt gör något åt det. Vi börjar handla. Vi kommer regelbundet på möten. Vi går ut och försöker hjälpa andra alkoholister. Vi berättar den goda nyheten för andra så fort vi får ett tillfälle. I en anda av tacksamhet mot Gud, går vi till handling. AA-programmet är enkelt. Underkasta dig Gud, bli befriad från spriten och börja handla. Gör det, och gör det om och om igen, så kommer du att vara trygg resten av ditt liv.
Har jag börjat handla?

 

 

Att begrunda idag.

Guds eviga värv måste vara att spåra upp vilsegångna själar. Du borde ansluta dig till Honom i Hans sökande. Genom törnesnår, genom ödemarker, genom gläntor, uppför branta berg och ner i djupa dalar. Gud leder dig. Men du är ständigt med honom som Hans medhjälpare. Det är underbart att följa i ledarens fotspår. Du söker efter förlorade får. Du för ut det glada budskapet till platser där det var okänt förut. Du kanske inte vet vilken av själarna som du kommer att hjälpa, men du kan lämna alla resultat i Guds hand. Gå bara med Honom i hans outtröttliga sökande efter själar.

 

 

Dagens bön.

Jag ber att jag ska följa Gud i hans outtröttliga sökande efter själar. Jag ber att jag ska kunna ge Gud min hjälp.



 

Jag är rätt dålig på att komma till skott. Ja jag kanske kommer till skott fast jag måste bli mer disciplinerad och skriva varje dag. Ja jag skriver ju här varje dag. Men jag måste fortsätta med min bok också. Den ska ju bli en bok som talar om att genom spriten så går det bara åt helvete med död och missär till följd.

 

Kommentera här: