Ärlighet

      

 

Dagliga Reflektioner 29 oktober.

MEDEL ATT ÖVERLEVA.

Eftersom tillfrisknandet från alkoholism är själva livet för oss, är det viktigt att vi med hela vår kraft slår vakt om 
de medel vi har att överleva.
(DE TOLV STEGEN/DE TOLV TRADITIONERNA,sid 121)

Den ärlighet som AA-medlemmarna uttrycker på möten har kraft att öppna mitt sinne. Ingenting kan stoppa det energiflöde som ärligheten alstrar. Det enda hindret för detta flöde är berusning, men den som väljer att komma tillbaka möts aldrig någonsin av en stängd dörr. Så snart en AA-medlem har tagit emot nykterhetens gåva, uppmuntras han eller hon att dag för dag leva i ett program av ärlighet.
Min Högre makt har ett ändamål med mitt liv. Jag ber honom godta mina ärliga ansträngningar att fortsätta min vandring på en andlig livsväg. Jag ber Honom om styrka att lära känna och söka uppnå Hans vilja.



Ja jag är ärlig i dag, fast ändå är jag orolig för att folk inte ska tro på mig. Jag blev påkörd av en bil på ett övergångsställe i onsdags, fast var ju orolig att de på jobbet inte skulle tro på mig. För jag vet ju hur mycket jag ljög när jag var aktiv. Så jag gick till jobbet ändå i går för att visa upp att jag inte ljuger.


pkrd


Fast hur många andra som ljuger och är oärliga är det inte. Nu mera är jag ärlig och det mår jag bra ut av. Är trött på alla lögner jag har dragit under min aktiva fylle period. I dag trivs jag med min ärlighet och nykterhet.

 



 

Kommentera här: