Vill inte börja

Dagliga Reflektioner 29 maj.

 

SANN TOLERANS.

Det enda villkoret för deltagande i AA är en önskan att sluta dricka.


AA TOLV TRADITIONER, sid 99.

 

Den första gången jag hörde den korta versionen av Tredje traditionen var i mötesinledningen. När jag kom till AA kunde jag varken acceptera mig själv, min alkoholism eller en Högre makt. Om det hade funnits några kroppsliga, själsliga, moraliska eller religiösa villkor för medlemskap, skulle jag ha varit död i dag. Bill W säger på ett band om traditionerna att den Tredje traditionen är en garanti för personlig frihet. Det som gjorde störst intryck på mig var att jag kände mig accepterad av medlemmar som utövade den Tredje traditionen genom att tolerera och välkomna mig. Jag känner att accepterande är kärlek och kärlek är Guds vilja med oss.


Ja jag vill inte börja dricka igen då skulle jag kunna förlora allt så som familj arbete, och bostad ja till och med livet säkerligen. Jag trivs också med att vara nykter.
Nä i dag vill jag inte börja dricka, för jag vet vad jag skulle förlora. Familj, anseende

 Ja jag har min alkoholfria öl som jag kan dricka. Fast tyvärr så är det inte många restauranger som har det. Som när vi var i Spanien 2003 så hade nästan varje restaurang där nere alkoholfri öl.

Kommentera här: