För att bibehålla min nykterhet

Dagliga Reflektioner 30 maj.

VÅRT FRÄMSTA SYFTE.

Ju mer AA håller sig till sitt främsta syfte, desto större kommer dess nyttiga inflytande att bli överallt.
AA COMES OF AGE,p. 109.

Jag tänker med tacksamhet på vår gemenskaps tidigaste dagar och på de kloka och kärleksfulla föregångare som uttalade att vi inte skulle låta oss avledas från vårt främsta syfte, att föra budskapet vidare till de alkoholister som fortfarande lider.  
Jag önskar uttala min respekt för alla som arbetar inom området alkoholism, även om jag är medveten om att AA inte förespråkar något annat ändamål än sitt eget. Jag måste hålla i minnet att AA inte har något monopol på att åstadkomma mirakel. Jag är ödmjukt tacksam mot en älskande Gud som gjort AA möjligt.



Ja en del pratar om andra saker än om sin alkoholism på mötena fast det kan ju hjälpa dem i från att ta ett återfall. Säkerligen har flera tyckt att mina delningar är tråkiga. Fast det är ändå skönt att få ut dem. Jag har typ lärt mig att stänga öronen och bara lyssna på det som är intressant.

Kommentera här: