Alla vill inte ha hjälp

Dagliga Reflektioner 31 maj.

BEREDSKAP ATT TJÄNA ANDRA.

…vår sammanslutning kom fram till att vi bara har en uppgift – att föra AAs budskap vidare till dem, som inte vet att det finns en väg ut.  
AAs TOLV TRADITIONER,sid 106.

Ett ljus av frihet skiner klart på mina alkoholistvänner, när vi utmanar varandra att växa. Stegen i vår utveckling är små i början, men varje steg blir en del i en stege som för upp ur förtvivlans brunn till ett nytt hopp. Ärligheten blir mitt verktyg för att lossa de kedjor som fjättrat mig. En sponsor, som är en omtänksam lyssnare, kan hjälpa mig att verkligen förstå budskapet som leder mig till frihet.
Jag ber Gud om mod att leva på ett sådant sätt att AA-gemenskapen kan utgöra ett vittnesmål till Hans förmån. Denna uppgift gör mig fri att dela med mig av tillfrisknandets gåvor i en anda av beredskap att tjäna andra.



Ja det finns ju en del som man tyckte om som inte ville ha någon hjälp. Jag föreslog det här programet för en alkoholist broder för länge sedan. Jag hade vart nykter i tre år och sa att han kunde ju prova mitt sätt. Fast han sa att han hade provat det och tyckte inte det var så bra utan fortsatt att dricka. Han dog något år senare ut av konsekvenserna ut av den här sjukdomen.

Jag försöker att hjälpa andra genom att sitta i tele jouren varannan vecka. Fast funderar på att ta en time out ett litet tag.Fast kommer säkert tillbaka fortare än ni tror. Även ett sätt är ju att dela med mig här, hur jag gjorde. Fast som jag sagt tidigare ta det ni behöver och lämna resten. Jag gör ju det här på mitt sett och det kanske inte hjälper någon annan.

Kommentera här: