Ja det är så enkelt

Dagliga Reflektioner 29 juli.

ANONYMA GÅVOR AV VÄNLIGHET.

Som aktiva alkoholister sökte vi alltid efter ett handtag av ett eller annat slag.
THE TWELVE TRADITIONS ILLUSTRATED,p.14.

Utmaningen I den Sjunde traditionen är personlig. Den påminner mig om att jag behöver dela med mig och ge frivilligt. Innan jag blev nykter, bidrog jag aldrig till något annat än mina egna dryckesvanor. Nu kan mina insatser bestå i ett leende, ett vänligt ord och tillgivenhet. 
Jag insåg att jag måste börja stå på egna ben och låta mina nya vänner slå följe med mig. Tack vare att jag tillämpar de tolv stegen och de tolv traditionerna mår jag bättre än jag någonsin gjort.



Det räcker ju bara att le och vara vänlig, så det är ju inga dyra utgifter som jag behöver lägga ut. Att hålla upp dörren för en med människa.Det kan också vara kul att göra något utan att säga att man har gjort det.

Kommentera här: