Funderar på om jag gjort något fel

Dagliga Reflektioner 29 januari.

GLÄDJEN I ATT DELA MED SIG.

 Livet kommer att få en ny mening. Att se hur människor tillfrisknar, att se dem hjälpa andra, att se ensamhet försvinna, att se en grupp växa upp, att ha en massa vänner - detta är en erfarenhet du inte får gå miste om. Vi vet att du inte vill missa den. Att ofta ha kontakt med nykomlingarna och de andra är höjdpunkter i vårt liv.
(ANONYMA ALKOHOLISTER,sid 83.)

 Varenda nykomling, som jag delar med mig åt, har möjlighet att uppleva samma lättnad som jag har funnit i denna gemenskap. Att veta det fyller mig med glädje och tacksamhet. Jag känner på mig att allt det som beskrivs i AA kommer att ske med dem som det har gjort för mig, om de griper tillfället och tar till sig 
programmet helt och hållet.


Tänker lite på den här texten att så mycket vänner har jag inte.Ja okey jag har ju flera AA bekanta men någon riktig vän har jag inte.Varken inom AA eller i det övriga sammhället.Så avsaknaden ut av vänner är verkligen stor.

De flesta som ringer hem till oss är min fästmös vänner aldrig någon som ringer till mig.Jag vet faktiskt inte vad det beror på.Jag är i alla fall glad över de cyber vänner jag träffar över nätet men aldrig har jag träffat de IRL.

Kommentera här: