Ja en del delningar kände jag igen mig i

Dagliga Reflektioner 26 februari.

 INGEN VANLIG SAGA OM FRAMGÅNG.

 AA är ingen saga om framgång i ordets vanliga bemärkelse. Det är en saga om lidande som genom nåd har omvandlats till andlig tillväxt.
(AS BILL SEES, p. 35)

 Efter att ha gått med i AA lyssnade jag när andra berättade om drickandets verklighet: ensamhet, skräck och smärta. Är jag lyssnade noggrannare, fick jag höra en helt annan sorts beskrivning - nykterhetens verklighet. Det är en verklighet av frihet och lycka, av mening och inriktning och av sinnesro och frid med Gud, oss själva och andra. Genom att gå på möten förs jag gång på gång tillbaka in i den verkligheten. Jag ser den i de andras ögon och hör den i deras röster. Genom att arbeta i programmet får jag vägledning och styrka så att jag kan göra den till min. Glädjen i AA är att denna nya verklighet är tillgänglig för mig.



Jag kommer i håg i början i AA så kände jag igen mig i del delningar.Fast ibland så tänkte jag att jag hade ju aldrig fått sparken, jag hade aldrig blivit vräkt. Fast när vi höll på med stegarbetet min sponsor och jag så upptäkte jag. Att även jag har nästan fått sparken och hållt på att bli vräkt.

 På min andra blogg vålsmotstånd finns ett väldigt bra Indisk ordspråk, som kan passa in på denna text.

Kommentera här: