Ännu en gammal dikt

Den här dikten skrev jg för typ en 20 år sedan.



Jag drömde om dig igen
Du som var min ända vän
Det var så länge sen
När träffas vi igen
Träffas vi någonsin igen
Jag har försökt att förlåta
men nu kan jag ej längre gråta
Har försökt att släppa dej
ur mitt hjärta
Tänker du någonsin på mej
Tänker på dig med smärta
vill helst glömma allt
Bygga upp något igen
Finna en ny vän
Nu när det är så kallt
om vi ändå kunde vara vänner
men jag tänker på Frida
Jag vill inte att hon ska lida
För våra misstag vigjort
Du hgar nu ditt liv
& jag mitt
Försöker nu komma i från
försöker nu att bli vit
Det känns som ett hån
Med allt slit
Jag vet intevad du tycker
om mej längre
När jag slutar med alla starka drycker
Jag vill inte tillbaks igen
Bara hitta en enda vän
som kan stötta och tro
Att jag klarar över denna bro
spriten har tagit halva mitt liv
Jag har länge vart på driv
även innan jag träffade dig
den styrkan du har gett mig



Kommentera här: