Begravning

Var på begravning i dag ut av en kär vän som har hjälpt mig i min nykterhet. Sa till hans son att jag verkligen inte kommer att dricka nu mera.
Jag är så glad över all hjälp jag har fått ut av Stickan som han kallades. Han har hjälpt mig i mina steg. Jag har lärt mig att ta en dag i taget. Jag får numera be till min högre kraft att jag kommer att behålla min nykterhet. Jag kan inte hantera alkohol.
Så tack stickan för all hjälp jag har fått! Du fick somna in nykter i alla fall. Men du lever vidare i mig och mina tankar. TACK.

                                                                
Vår kära Far
Morfar och Farfar
Stig-Åke Ekvall
* 11 maj 1944
† 25 oktober 2005
Hans
Therese Eric
Jonas
Vincent
Eva och Magnus
Klara
Magnus
Övrig släkt och vänner
Vi hann ej säga Dig farväl
ty döden kom så fort
Men nu vi säga Dig
vårt tack
vid evighetens port.
Stig Åke Ekvall
       
                 

Stig Åke Ekvall

Kommentarer:

1 Anette:

skriven

Käraste vännen! Vad vackert skrivet
Han måste varit glad att ha dig som vän, Christer.

Mitt djupa, varma deltagande i din sorg

2 Helena:

skriven

Hej Christer!

Läste dina ord om "Stickan" och fick mer eller mindre en chock. Stig-Åke har ett alldeles eget rum i mitt hjärta. Vi hade en underbar relation i mer än 10 år, som tyvärr tog slut av olika anledningar, som jag inte vill skriva härinne.

Jag har förstås massor av frågor om honom och hur det gick hos AA, som han precis börjat när vi gick skilda vägar.

Jag skulle uppskatta mycket om du ville höra av dig till mig på min hotmail-adress:[email protected]

//MVH Helena

Kommentera här: