Vänner

Ja vart tog alla vänner vägen? Ja jag bara undrar. Förr i tiden så drack jag en massa men i dagens läge så dricker jag bara alkoholfri öl och läsk. Har inte druckit en droppe alkohol över 1 procent på 8 år snart. Efter olyckan så kom en del vänner tillbaks och tyckte synd om mig. Fast när jag nu har rehabiliterat mig bättre så har de försvunnit igen. Fast en har jag kvar och det är jag väldigt glad över. Hon blev min personliga assistent ett tag efter olyckan. Ja jag kallar misshandeln olycka. Det var olyckligt att jag var på det stället just då. Fast lite har jag mig själv att skylla. Hade jag inte druckit så hade det aldrig hänt.

Kommentarer:

1 Anette:

skriven

Ja, många försvinner när saker händer som gör att de kanske måste engagera sig på ena eller andra sättet, eller inser att de inte längre kan ta en för given då man själv plötsligt behöver hjälp. Finns det dessutom alkohol med i bilden är det nog rätt typiskt att de känner sig obekväma med en som är nykter... undrar varför??? ;)
Man ska nog egentligen vara glad för att vara av med dem som ändå visar sig svika en när de behövs som mest men trots det gör den insikten ont- förbannat ont! Hur som helst så finns det tackochlov(!) vissa som finns kvar "i nöd och lust" och sådana håller en på fötter när allt känns tungt och grått - sådana vänner är ni- du och Carina. Tack

2 Johanna:

skriven

Grattis ännu en gång...
Så hur känns de nu då att vara *gubbe* hehe
Det var jätte trevligt igår på festen, och maten var toppen! många kramar/Johanna

Kommentera här: